ANNA Installation im Seniorenzentrum Hohenhameln

Weil gute Ideen das Leben verbessern.
Hildesheimer Str. 126, 30880 Laatzen
Trotz regnerischem Wetter war es am 17. November 2022 auf jeden Fall ein angenehmer Vormittag im Seniorenzentrum Hohenhameln.
Der CEO der „Lifetime Media GmbH“ Klaus-Jörg Fielsch, ich und natürlich ANNA, wir waren nur zu dritt unterwegs. Nachdem wir unser negatives Ergebnis für den COVID-19-Test erhalten hatten, holte Herr Fielsch einen kleinen Gegenstand aus seinem Rucksack und trug es in seiner Jackentasche mit sich. Damals habe ich mich kurz gefragt, was das sein könnte.
Als wir das Zentrum betraten und in den Gruppenraum gingen, konnte ich trotz des kalten Wetters sofort die Wärme spüren, die freundlichen Mitarbeitenden sehen und wie sie alle die älteren Menschen dort lächelnd begrüßten, ihnen halfen und mit ihnen interagierten. Nach einer kurzen Einführung wurden fünf Teile von ANNA nach oben gebracht – zwei Beine, zwei Verbindungsteile und nicht zuletzt – den Monitor. Der Installationsvorgang dauerte nicht einmal 5 Minuten. Einfach die Teile zusammenstecken, fertig!
Die Werkzeuge, die wir brauchten? Nur ein Schraubendreher! Das was der Gegenstand, den Herr Fielsch in seiner Jackentasche mitgebracht hatte!
Danach wurde ANNA direkt in den Gruppenraum gerollt, wo ein kleinerer traditioneller Fernseher stand. Ich kann mich an meine Aufregung noch deutlich erinnern, als ich sah, wie das Pflegepersonal und Senior:innen im Raum unsere ANNA neugierig ansahen. Als nächstes wurde der Stecker in die Steckdose gesteckt, ANNA lief. Nach einer kurzen Anleitung zur Benutzung von ANNA (Berühren des ANNA-Symbols, Auswählen eines gewünschten Programms durch Berühren eines Icons auf dem Bildschirm) waren die Pflegekräfte sehr zufrieden und begeistert die neue Technologie zu verwenden. Wir haben zusammen ANNA angeschaut und uns über die einfache Bedienung, weitere Anwendungsmöglichkeiten und die Weiterentwicklung von ANNA im nächsten Jahr unterhalten.
Der Punkt, der die Pflegekräfte und dem Techniker am meisten beeindruckte, war „die einfachste Bedienung“. Von der ersten Installation über eine super intuitive und einfache Benutzeroberfläche bis hin zum Transport. Es bewies, dass Technik wirklich so einfach sein kann, mit nur den notwendigen Funktionen, optimiert für Senioren und Entlastung des Pflegepersonals.
Uns wurden Umfrageergebnisse von den Bewohnenden und vom Pflegepersonal zur weiteren Optimierung unseres Services und der weiteren Produktentwicklung zugesagt.
Darüber hinaus, wünsche ich mir, dass immer mehr Senioreneinrichtungen ANNA Unterhaltung einsetzen, als optimale Lösung für Seniorenunterhaltung mit einfachster Bedienung.
Youngsun Woo
Social Media Marketing
(dual Studierende / IU Hannover)
Lifetime Media GmbH
Lifetime Media GmbH
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
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Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to